Ameliyathane Hizmetleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | VSHS124 | ||||||||
Ders İsmi: | Nutrasötikler | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Alan Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Sümeyye YILMAZ KARAOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, nutraceutical (besin destekleri) kavramını ve bu alandaki ürünlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini öğrencilere aktarmaktır. Özellikle vitamin ve mineral takviyeleri üzerine odaklanarak, bu maddelerin vücuttaki biyokimyasal süreçlerde nasıl rol oynadığını, hangi durumlarda faydalı olabileceğini ve kullanımına dair bilimsel verileri öğretmek. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve Temel Kavramlar Nutrasötikler ve fonksiyonel gıdalara genel bakış | |
2) | Nutrasötikler ve fonksiyonel gıdaların insan sağlığı ve hastalıklardaki önemi. | |
3) | Vitaminlerin genel özellikleri | |
4) | Minerallerin Genel Özellikleri | |
5) | Nutrasötiklerin Bilinçli Kullanımı | |
6) | Gündelik Hayatta Sık Kullanılan Nutrasötikler | |
7) | Kolajen ve Yapısı | |
8) | Ara Sınav Dönemi | |
9) | Antioksidanlar | |
10) | Vitamin B12 ve D Vitamini Takviyesi | |
11) | Omega-3 ve Probiyotikler | |
12) | Folik Asit, Demir, Çinko | |
13) | Protein Kaynakları | |
14) | Magnezyum ve Nutrasötik Kombinasyonlar | |
15) | Bitkisel Ekstraktlar | |
16) | Yarıyıl Sonu Sınavları |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||||
1) Ameliyat odasını cerrahi işlem için hazırlar. | |||||||||||||||||
2) Hastanın ameliyat odasına alınmasına ve ameliyat sonrası nakline yardımcı olur. | |||||||||||||||||
3) Ameliyat sonrası cerrahi aletleri ve diğer malzemeleri yeniden kullanıma hazır hale getirir. | |||||||||||||||||
4) Hasta ve yakınlarına bilgi aktarabilir düzeyde konusuna hakim olur. | |||||||||||||||||
5) Servis hemşiresi ile hasta hakkında bilgi alışverişini sağlar. | |||||||||||||||||
6) İçinde bulunduğu ekibin veya işletmenin hedefleriyle uyum içinde çalışır. | |||||||||||||||||
7) Cerrahi hastalıkları ve bu hastalıklara ilişkin gerekli prosedürleri bilir. | |||||||||||||||||
8) Ameliyat sonrasındaki zamanı çok iyi yönetir ve sonraki ameliyat için tüm eksikleri tamamlar. | |||||||||||||||||
9) Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimin farkındadır, çevresiyle etkili iletişim yürütür. | |||||||||||||||||
10) Sorunları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır. | |||||||||||||||||
11) Bağımsız çalışma yürütebilir, sorumluluk ve karar almaya yatkınlık kazanır. | |||||||||||||||||
12) Birlikte çalışmayı bilir, ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk almaya yatkınlık kazanır. | |||||||||||||||||
13) Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||||||||
14) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. | |||||||||||||||||
15) Alanında edindiği bilgi ve becerileri girişimci anlayışla değerlendirir. | |||||||||||||||||
16) Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır. | |||||||||||||||||
17) Kültürel çeşitliliği evrensel değer olarak kabul eder. | |||||||||||||||||
18) Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir). |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ameliyat odasını cerrahi işlem için hazırlar. | |
2) | Hastanın ameliyat odasına alınmasına ve ameliyat sonrası nakline yardımcı olur. | |
3) | Ameliyat sonrası cerrahi aletleri ve diğer malzemeleri yeniden kullanıma hazır hale getirir. | |
4) | Hasta ve yakınlarına bilgi aktarabilir düzeyde konusuna hakim olur. | |
5) | Servis hemşiresi ile hasta hakkında bilgi alışverişini sağlar. | |
6) | İçinde bulunduğu ekibin veya işletmenin hedefleriyle uyum içinde çalışır. | |
7) | Cerrahi hastalıkları ve bu hastalıklara ilişkin gerekli prosedürleri bilir. | |
8) | Ameliyat sonrasındaki zamanı çok iyi yönetir ve sonraki ameliyat için tüm eksikleri tamamlar. | |
9) | Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimin farkındadır, çevresiyle etkili iletişim yürütür. | |
10) | Sorunları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır. | |
11) | Bağımsız çalışma yürütebilir, sorumluluk ve karar almaya yatkınlık kazanır. | |
12) | Birlikte çalışmayı bilir, ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk almaya yatkınlık kazanır. | |
13) | Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
14) | Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. | 2 |
15) | Alanında edindiği bilgi ve becerileri girişimci anlayışla değerlendirir. | 2 |
16) | Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır. | |
17) | Kültürel çeşitliliği evrensel değer olarak kabul eder. | |
18) | Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir). |
Anlatım | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Ödevler | 7 | 14 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 74 |