Ameliyathane Hizmetleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | ORS213 | ||||||||
Ders İsmi: | Temel Anestezi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Melis Merve ÇETİNKAYA | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; anestezi ile ilgili temel kavramlar, anestezi terminolojisi, anestezi pratiğinin güncel uygulamaları, güvenli anestezi uygulama prensipleri, ameliyathane işleyişi ve anestezi uygulamaları basamaklarının öğretilmesidir. |
Dersin İçeriği: | Anesteziye giriş, Solunum Sistemi, Dolaşım Sistemi, Anestezi öncesi değerlendirme, Monitörizasyon, Monitörizasyon, Havayolu kontrolü, Alternatif havayolu yöntemleri, Genel anestezi, idame, izlenme, Sıvı-elektrolit dengesi, Asit-baz dengesi, Temel yaşam desteği ve ileri yaşam desteği, Kan ve Kan Ürünleri Transfüzyonu, Anestezide Formlar ve Dökümantasyon |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı- Anesteziye giriş | Öğretim Elemanı Ders Notları |
2) | Solunum Sistemi | Öğretim Elemanı Ders Notları |
3) | Dolaşım Sistemi | Öğretim Elemanı Ders Notları |
4) | Anestezi öncesi değerlendirme | Öğretim Elemanı Ders Notları |
5) | Monitörizasyon | Öğretim Elemanı Ders Notları |
6) | Havayolu kontrolü | Öğretim Elemanı Ders Notları |
7) | Alternatif havayolu yöntemleri | Öğretim Elemanı Ders Notları |
8) | Ara Sınav | |
9) | Genel anestezi, idame, izlenme-1 | Öğretim Elemanı Ders Notları |
10) | Genel anestezi, idame, izlenme-2 | Öğretim Elemanı Ders Notları |
11) | Sıvı-elektrolit dengesi | Öğretim Elemanı Ders Notları |
12) | Asit-baz dengesi | Öğretim Elemanı Ders Notları |
13) | Temel yaşam desteği ve ileri yaşam desteği | Öğretim Elemanı Ders Notları |
14) | Kan ve Kan Ürünleri Transfüzyonu | Öğretim Elemanı Ders Notları |
15) | Anestezide Formlar ve Dökümantasyon | Öğretim Elemanı Ders Notları |
16) | Yarıyıl Sonu Sınavları |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim Elemanı Ders Notları |
Diğer Kaynaklar: | Teknisyen ve Teknikerlere Yönelik Anestezi Kitabı, Prof. Dr. Nurçin Güldaş, Nobel Akademik Yayıncılık Sağlık Okulları ve Anestezi Teknikerleri İçin Temel Kitap, Pervin Sutaş Bozkurt, Ziya Salihoğlu, Nobel Tıp Kitapevi |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||||
1) Ameliyat odasını cerrahi işlem için hazırlar. | |||||||||||||||||
2) Hastanın ameliyat odasına alınmasına ve ameliyat sonrası nakline yardımcı olur. | |||||||||||||||||
3) Ameliyat sonrası cerrahi aletleri ve diğer malzemeleri yeniden kullanıma hazır hale getirir. | |||||||||||||||||
4) Hasta ve yakınlarına bilgi aktarabilir düzeyde konusuna hakim olur. | |||||||||||||||||
5) Servis hemşiresi ile hasta hakkında bilgi alışverişini sağlar. | |||||||||||||||||
6) İçinde bulunduğu ekibin veya işletmenin hedefleriyle uyum içinde çalışır. | |||||||||||||||||
7) Cerrahi hastalıkları ve bu hastalıklara ilişkin gerekli prosedürleri bilir. | |||||||||||||||||
8) Ameliyat sonrasındaki zamanı çok iyi yönetir ve sonraki ameliyat için tüm eksikleri tamamlar. | |||||||||||||||||
9) Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimin farkındadır, çevresiyle etkili iletişim yürütür. | |||||||||||||||||
10) Sorunları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır. | |||||||||||||||||
11) Bağımsız çalışma yürütebilir, sorumluluk ve karar almaya yatkınlık kazanır. | |||||||||||||||||
12) Birlikte çalışmayı bilir, ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk almaya yatkınlık kazanır. | |||||||||||||||||
13) Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||||||||
14) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. | |||||||||||||||||
15) Alanında edindiği bilgi ve becerileri girişimci anlayışla değerlendirir. | |||||||||||||||||
16) Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır. | |||||||||||||||||
17) Kültürel çeşitliliği evrensel değer olarak kabul eder. | |||||||||||||||||
18) Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir). |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ameliyat odasını cerrahi işlem için hazırlar. | 5 |
2) | Hastanın ameliyat odasına alınmasına ve ameliyat sonrası nakline yardımcı olur. | 5 |
3) | Ameliyat sonrası cerrahi aletleri ve diğer malzemeleri yeniden kullanıma hazır hale getirir. | |
4) | Hasta ve yakınlarına bilgi aktarabilir düzeyde konusuna hakim olur. | 3 |
5) | Servis hemşiresi ile hasta hakkında bilgi alışverişini sağlar. | 3 |
6) | İçinde bulunduğu ekibin veya işletmenin hedefleriyle uyum içinde çalışır. | 2 |
7) | Cerrahi hastalıkları ve bu hastalıklara ilişkin gerekli prosedürleri bilir. | |
8) | Ameliyat sonrasındaki zamanı çok iyi yönetir ve sonraki ameliyat için tüm eksikleri tamamlar. | 3 |
9) | Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimin farkındadır, çevresiyle etkili iletişim yürütür. | 4 |
10) | Sorunları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır. | 4 |
11) | Bağımsız çalışma yürütebilir, sorumluluk ve karar almaya yatkınlık kazanır. | 4 |
12) | Birlikte çalışmayı bilir, ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk almaya yatkınlık kazanır. | 4 |
13) | Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
14) | Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. | |
15) | Alanında edindiği bilgi ve becerileri girişimci anlayışla değerlendirir. | 2 |
16) | Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır. | 2 |
17) | Kültürel çeşitliliği evrensel değer olarak kabul eder. | |
18) | Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir). |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 128 |