Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kurumsal iletişimin tanımı ve ilişkili olduğu kavramlar |
Güçdemir, Y. Sosyal medya: Halkla ilişkiler, reklam ve pazarlama Rove Ayla Okay & Aydemir Okay Halkla İlişkiler Rove Filiz Balta Peltekoğlu, Halkla İlişkiler Nedir?, Beta Yayınları
|
2) |
Kurumsal kimlik |
Güçdemir, Y. Sosyal medya: Halkla ilişkiler, reklam ve pazarlama Rove Ayla Okay & Aydemir Okay Halkla İlişkiler Rove Filiz Balta Peltekoğlu, Halkla İlişkiler Nedir?, Beta Yayınları Ebru Özgen, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri, Profil Kitap
|
3) |
Kurum kültürü |
Güçdemir, Y. Sosyal medya: Halkla ilişkiler, reklam ve pazarlama Rove Ayla Okay & Aydemir Okay Halkla İlişkiler Rove Filiz Balta Peltekoğlu, Halkla İlişkiler Nedir?, Beta Yayınları Ebru Özgen, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri, Profil Kitap
|
4) |
Kurumsal iletişim modelleri |
Güçdemir, Y. Sosyal medya: Halkla ilişkiler, reklam ve pazarlama Rove
|
5) |
Kurumsal iletişim modelleri |
Güçdemir, Y. Sosyal medya: Halkla ilişkiler, reklam ve pazarlama Rove
|
6) |
Kurum içi iletişim |
Güçdemir, Y. Sosyal medya: Halkla ilişkiler, reklam ve pazarlama Rove Ayla Okay & Aydemir Okay Halkla İlişkiler Rove Filiz Balta Peltekoğlu, Halkla İlişkiler Nedir?, Beta Yayınları
|
7) |
Kurumsal iletişimde kullanılan araçlar |
Güçdemir, Y. Sosyal medya: Halkla ilişkiler, reklam ve pazarlama Rove Ayla Okay & Aydemir Okay Halkla İlişkiler Rove Filiz Balta Peltekoğlu, Halkla İlişkiler Nedir?, Beta Yayınları Ebru Özgen, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri, Profil Kitap
|
8) |
Yarıyıl içi sınavı |
|
9) |
Kurumsal reklamcılık |
Güçdemir, Y. Sosyal medya: Halkla ilişkiler, reklam ve pazarlama Rove Ayla Okay & Aydemir Okay Halkla İlişkiler Rove Filiz Balta Peltekoğlu, Halkla İlişkiler Nedir?, Beta Yayınları
|
10) |
Kurumsal sosyal sorumluluk |
Ayla Okay & Aydemir Okay Halkla İlişkiler Rove Ebru Özgen, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri, Profil Kitap
|
11) |
Kurumsal imaj ve itibar |
Ayla Okay & Aydemir Okay Halkla İlişkiler Rove Filiz Balta Peltekoğlu, Halkla İlişkiler Nedir?, Beta Yayınları
|
12) |
Sosyal medyada kurumsal iletişim |
Güçdemir, Y. Sosyal medya: Halkla ilişkiler, reklam ve pazarlama Rove
|
13) |
Uygulama örneklerinin incelenmesi |
|
14) |
Öğrenci sunumları |
|
15) |
Öğrenci sunumları |
|
16) |
Yarıyıl sonu sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Güçdemir, Y. Sosyal medya: Halkla ilişkiler, reklam ve pazarlama Rove
Ayla Okay & Aydemir Okay Halkla İlişkiler Rove
Filiz Balta Peltekoğlu, Halkla İlişkiler Nedir?, Beta Yayınları
Ebru Özgen, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri, Profil Kitap |
Diğer Kaynaklar: |
Güçdemir, Y. Sosyal medya: Halkla ilişkiler, reklam ve pazarlama Rove
Ayla Okay & Aydemir Okay Halkla İlişkiler Rove
Filiz Balta Peltekoğlu, Halkla İlişkiler Nedir?, Beta Yayınları
Ebru Özgen, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri, Profil Kitap |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. |
5 |
2) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. |
2 |
3) |
Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. |
4 |
4) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. |
1 |
5) |
Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. |
3 |
6) |
İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. |
3 |
7) |
Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. |
3 |
8) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. |
3 |
9) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. |
4 |
10) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. |
3 |
11) |
Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. |
4 |
12) |
En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. |
1 |
13) |
Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. |
3 |
14) |
Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. |
3 |
15) |
Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. |
2 |
16) |
Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. |
3 |