Beslenme ve Diyetetik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SSM429 | ||||||||
Ders İsmi: | E-Spor Yönetimi | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Tematik Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Serkan ESEN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Elektronik sporun interaktif video oyunlarını kullanılan oyun araç gereçlerini ve oyun sistematiğini öğrenerek olumlu ve olumsuz yönlerini kavramak, oyunun mekansal, yön bulma becerilerini, nesneleri zihinde uzamsal olarak döndürebilme becerisini, oyuncuların dikkatinin birden fazla olayı takip etmelerini, ikili dikkat gerektiren görevlerde gelişmiş performans göstermelerini sağlayarak, motor becerilerinin geliştirmektir. |
Dersin İçeriği: | Elektronik spor ile ilgili detaylı bilgiler teorik olarak aktarılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Elektronik spor tanımı tarihçesi | |
2) | Elektronik spor ve geleneksel spor farkı, olumlu ve olumsuz yönleri | |
3) | Eğitim sistemi içerisinde e-spor Oyun ve öğrenme oyun temelli öğrenme nedir? | |
4) | Oyunlar psikolojik ve fizyolojik bilişsel süreçlere etkisi | |
5) | E-spor, bilgisayar oyunu bağımlılığı | |
6) | Elektronik spor oyuncu, kulüp,müsabaka, seyirci ve sponsorluk, Bireysel Sporcular/Takımlar | |
7) | Elektronik spor Oyun Üreticileri ve Oyun Türleri | |
8) | Yarıyıl içi sınavı | |
9) | E-Spor Oyunları İş ve İçerik Modelleri | |
10) | E-Spor EkonomisiE-Spora Küresel Bir Değerlendirme | |
11) | E-Spor Kariyerine Yönelme | |
12) | Oyun uygulamaları | |
13) | Oyun uygulamaları | |
14) | E spor oyun uygulama ve strateji kurma | |
15) | Yarıyıl sonu sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Borowy, M., Jin D. Y. (2013). Pioneering eSport: The Experience Economy and The Marketing of Early 1980s Arcade Gaming Contests. International Journal of Communication, 7, 2254-2274. |
Diğer Kaynaklar: | Esportsearnings.com. (2018). Erişim Adresi https://www.esportsearnings.com/history Fanatik Gazetesi. (2017). E-Spor nedir? Nasıl oynanır?. Erişim Adresi http://www.fanatik.com.tr/2017/03/06/e-spor-nedir-nasil-oynanir-1281425 Hamari, J. ve Sjöblom, M. (2017). What Is eSports and Why Do People Watch It?. Internet Research,27(2), 211-232. Holden, J. T., Kaburakis, A. ve Rodenberg, R. (2017). The Future Is Now: Esports Policy Considerations and Potential Litigation. Journal of Legal Aspects of Sport, 27(1), 46-78. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Beslenme ve Diyetetik alanındaki ileri, kanıta dayalı, güncel, kuramsal ve uygulamalı mesleki bilgilere sahiptir. | |||||||||||||
2) Beslenme ve Diyetetik alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, iyileştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanma becerisine sahiptir. | |||||||||||||
3) Beslenme ve diyetetik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, karşılaşabileceği sorunları tanımlama, analiz etme, yorumlama, karar verme ve kanıta dayalı çözüm geliştirebilme becerisine sahiptir. | |||||||||||||
4) Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimi nicel ve nitel veriler ile destekleyerek bilinçli yönetir, çevresini etkileme becerisine sahiptir. | |||||||||||||
5) Alanında edindiği bilgi ve becerileri, norm ve standartları eleştirel anlayışla değerlendirir. | |||||||||||||
6) Uyuşmazlıkları ve çatışmaları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, barışçıl yöntemlerle yönetme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır. | |||||||||||||
7) Bağımsız çalışabilir, inisiyatif kullanabilir, sorumluluk ve karar alır. | |||||||||||||
8) Birlikte çalışmayı, görev ve sorumluluk almayı bilir, gerektiğinde ekibe liderlik yapar. | |||||||||||||
9) Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini yetkin olarak kullanır. | |||||||||||||
10) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. | |||||||||||||
11) Alanı ve çevresiyle ilişkisinde stratejik ve yenilikçi düşünür, girişimci anlayışla hareket eder. | |||||||||||||
12) Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır. | |||||||||||||
13) Kültürel çeşitliliği değer olarak kabul eder, toplumsal bilincin güçlenmesine destek olur. | |||||||||||||
14) Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir). |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Beslenme ve Diyetetik alanındaki ileri, kanıta dayalı, güncel, kuramsal ve uygulamalı mesleki bilgilere sahiptir. | 1 |
2) | Beslenme ve Diyetetik alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, iyileştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanma becerisine sahiptir. | 1 |
3) | Beslenme ve diyetetik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, karşılaşabileceği sorunları tanımlama, analiz etme, yorumlama, karar verme ve kanıta dayalı çözüm geliştirebilme becerisine sahiptir. | 1 |
4) | Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimi nicel ve nitel veriler ile destekleyerek bilinçli yönetir, çevresini etkileme becerisine sahiptir. | 5 |
5) | Alanında edindiği bilgi ve becerileri, norm ve standartları eleştirel anlayışla değerlendirir. | 2 |
6) | Uyuşmazlıkları ve çatışmaları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, barışçıl yöntemlerle yönetme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır. | 5 |
7) | Bağımsız çalışabilir, inisiyatif kullanabilir, sorumluluk ve karar alır. | 5 |
8) | Birlikte çalışmayı, görev ve sorumluluk almayı bilir, gerektiğinde ekibe liderlik yapar. | 5 |
9) | Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini yetkin olarak kullanır. | 5 |
10) | Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. | 5 |
11) | Alanı ve çevresiyle ilişkisinde stratejik ve yenilikçi düşünür, girişimci anlayışla hareket eder. | 5 |
12) | Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır. | 5 |
13) | Kültürel çeşitliliği değer olarak kabul eder, toplumsal bilincin güçlenmesine destek olur. | 5 |
14) | Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir). | 1 |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 78 |