SSM429 E-Spor YönetimiKurumsal BilgilerAkademik Programlar Beslenme ve DiyetetikÖğrenciler İçin Bilgiler
Beslenme ve Diyetetik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SSM429
Ders İsmi: E-Spor Yönetimi
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Tematik Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Serkan ESEN
Dersi Veren(ler):



Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Elektronik sporun interaktif video oyunlarını kullanılan oyun araç gereçlerini ve oyun sistematiğini öğrenerek olumlu ve olumsuz yönlerini kavramak, oyunun mekansal, yön bulma becerilerini, nesneleri zihinde uzamsal olarak döndürebilme becerisini, oyuncuların dikkatinin birden fazla olayı takip etmelerini, ikili dikkat gerektiren görevlerde gelişmiş performans göstermelerini sağlayarak, motor becerilerinin geliştirmektir.
Dersin İçeriği: Elektronik spor ile ilgili detaylı bilgiler teorik olarak aktarılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Espor kavramını anlar.
2) E- spor olumlu ve olumsuz yönlerini anlar.
3) E sporun fiziksel psikolojik ve bilişsel süreçlerini etkileyen faktörleri anlar.
4) E sporun boyutlarını anlar.
5) E sporun gelecekteki önemini anlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Elektronik spor tanımı tarihçesi
2) Elektronik spor ve geleneksel spor farkı, olumlu ve olumsuz yönleri
3) Eğitim sistemi içerisinde e-spor Oyun ve öğrenme oyun temelli öğrenme nedir?
4) Oyunlar psikolojik ve fizyolojik bilişsel süreçlere etkisi
5) E-spor, bilgisayar oyunu bağımlılığı
6) Elektronik spor oyuncu, kulüp,müsabaka, seyirci ve sponsorluk, Bireysel Sporcular/Takımlar
7) Elektronik spor Oyun Üreticileri ve Oyun Türleri
8) Yarıyıl içi sınavı
9) E-Spor Oyunları İş ve İçerik Modelleri
10) E-Spor EkonomisiE-Spora Küresel Bir Değerlendirme
11) E-Spor Kariyerine Yönelme
12) Oyun uygulamaları
13) Oyun uygulamaları
14) E spor oyun uygulama ve strateji kurma
15) Yarıyıl sonu sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Borowy, M., Jin D. Y. (2013). Pioneering eSport: The Experience Economy and The Marketing of Early 1980s Arcade Gaming Contests. International Journal of Communication, 7, 2254-2274.
Diğer Kaynaklar: Esportsearnings.com. (2018). Erişim Adresi https://www.esportsearnings.com/history
Fanatik Gazetesi. (2017). E-Spor nedir? Nasıl oynanır?. Erişim Adresi
http://www.fanatik.com.tr/2017/03/06/e-spor-nedir-nasil-oynanir-1281425
Hamari, J. ve Sjöblom, M. (2017). What Is eSports and Why Do People Watch It?. Internet Research,27(2), 211-232.
Holden, J. T., Kaburakis, A. ve Rodenberg, R. (2017). The Future Is Now: Esports Policy Considerations and Potential Litigation. Journal of Legal Aspects of Sport, 27(1), 46-78.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Beslenme ve Diyetetik alanındaki ileri, kanıta dayalı, güncel, kuramsal ve uygulamalı mesleki bilgilere sahiptir.
2) Beslenme ve Diyetetik alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, iyileştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanma becerisine sahiptir.
3) Beslenme ve diyetetik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, karşılaşabileceği sorunları tanımlama, analiz etme, yorumlama, karar verme ve kanıta dayalı çözüm geliştirebilme becerisine sahiptir.
4) Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimi nicel ve nitel veriler ile destekleyerek bilinçli yönetir, çevresini etkileme becerisine sahiptir.
5) Alanında edindiği bilgi ve becerileri, norm ve standartları eleştirel anlayışla değerlendirir.
6) Uyuşmazlıkları ve çatışmaları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, barışçıl yöntemlerle yönetme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır.
7) Bağımsız çalışabilir, inisiyatif kullanabilir, sorumluluk ve karar alır.
8) Birlikte çalışmayı, görev ve sorumluluk almayı bilir, gerektiğinde ekibe liderlik yapar.
9) Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini yetkin olarak kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir.
11) Alanı ve çevresiyle ilişkisinde stratejik ve yenilikçi düşünür, girişimci anlayışla hareket eder.
12) Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır.
13) Kültürel çeşitliliği değer olarak kabul eder, toplumsal bilincin güçlenmesine destek olur.
14) Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir).

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Beslenme ve Diyetetik alanındaki ileri, kanıta dayalı, güncel, kuramsal ve uygulamalı mesleki bilgilere sahiptir. 1
2) Beslenme ve Diyetetik alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, iyileştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanma becerisine sahiptir. 1
3) Beslenme ve diyetetik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, karşılaşabileceği sorunları tanımlama, analiz etme, yorumlama, karar verme ve kanıta dayalı çözüm geliştirebilme becerisine sahiptir. 1
4) Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimi nicel ve nitel veriler ile destekleyerek bilinçli yönetir, çevresini etkileme becerisine sahiptir. 5
5) Alanında edindiği bilgi ve becerileri, norm ve standartları eleştirel anlayışla değerlendirir. 2
6) Uyuşmazlıkları ve çatışmaları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, barışçıl yöntemlerle yönetme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır. 5
7) Bağımsız çalışabilir, inisiyatif kullanabilir, sorumluluk ve karar alır. 5
8) Birlikte çalışmayı, görev ve sorumluluk almayı bilir, gerektiğinde ekibe liderlik yapar. 5
9) Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini yetkin olarak kullanır. 5
10) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. 5
11) Alanı ve çevresiyle ilişkisinde stratejik ve yenilikçi düşünür, girişimci anlayışla hareket eder. 5
12) Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır. 5
13) Kültürel çeşitliliği değer olarak kabul eder, toplumsal bilincin güçlenmesine destek olur. 5
14) Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir). 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 78