Ebelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MED117 | ||||||||
Ders İsmi: | Histoloji ve Embriyoloji | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Nihan BAYINDIR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere genel histoloji, genel embriyoloji üzerine temel bilgiler kazandırmayı hedeflemektir. |
Dersin İçeriği: | Hücre ve organelleri, epitel doku, bağ doku, kan doku, kıkırdak ve kemik doku, kas ve sinir doku, gametogenez, fertilizasyon ve implantasyon, gelişimin 2. ve 3. haftası, embriyonik dönem, fetus, plasenta ve doğum |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Histoloji ve Embriyoloji kavramlarının tanımı | Öğretim elemanı ders notları |
2) | Hücre ve Organelleri I | Öğretim elemanı ders notları |
3) | Hücre ve Organelleri II | Öğretim elemanı ders notları |
4) | Hücre Bölünmesi | Öğretim elemanı ders notları |
5) | Epitel Doku | Öğretim elemanı ders notları |
6) | Bağ Doku | Öğretim elemanı ders notları |
7) | Kan Doku | Öğretim elemanı ders notları |
8) | Ara sınav | |
9) | Kıkırdak ve Kemik Doku | Öğretim elemanı ders notları |
10) | Kas ve Sinir Doku | Öğretim elemanı ders notları |
11) | Oogenez ve Spermatogenez | Öğretim elemanı ders notları |
12) | Fertilizasyon ve İmplantasyon | Öğretim elemanı ders notları |
13) | Gelişimin 2. ve 3. Haftası | Öğretim elemanı ders notları |
14) | Embriyonik Dönem | Öğretim elemanı ders notları |
15) | Fetus, Plasenta ve Doğum | Öğretim elemanı ders notları |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim Elemanı Ders Notları |
Diğer Kaynaklar: | 1. Eşrefoğlu, M. (2016). Genel Histoloji 2. Baskı. Gartner, L. P., & Hiatt, J. L. (2006). Color textbook of histology e-book. Elsevier Health Sciences. 2. Sadler, T. W. (2022). Langman's medical embryology. Lippincott Williams & Wilkins. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||||
1) Alanında istenen düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. | |||||||||||||||||
2) Holistik bakış açısıyla kadın, aile ve toplum sağlığının yükseltilmesi ve korunması için kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak ebelik uygulamaları ile karşılanabilecek gerekli sağlık eğitimi; planlar, uygular, değerlendirir, gerektiğinde denetler ve yönetir. | |||||||||||||||||
3) Temel sağlık hizmetleri kapsamında, Üreme sağlığı, bağışıklama ve 0-6 yaş çocuk bakım ve izlemi, bulaşıcı hastalık kontrol programlarında görev alır. | |||||||||||||||||
4) Mesleğini ve kendini geliştirmek için ; bilimsel araştırmaları planlar ve yürütür. | |||||||||||||||||
5) Ulusal ve Uluslararası düzeyde sağlık, ebelik hizmet ve politikalarının geliştirilmesi çalışmalarına katılır. | |||||||||||||||||
6) Doğum öncesinde, normal doğum sürecinde ve doğum sonrasında gebe, aile ve yenidoğanın gereksinmelerini saptar, ebelik bakımını planlar, uygular ve değerlendirir. | |||||||||||||||||
7) Riskli durumlarda, kadın, yenidoğan ve ailesinin gereksinmelerini saptar, ebelik bakımını planlar, uygular, değerlendirir ve gerekli yönlendirmeleri yapar. | |||||||||||||||||
8) Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimi nicel ve nitel veriler ile destekleyerek bilinçli yönetir, çevresini etkileme becerisine sahiptir. | |||||||||||||||||
9) Alanında edindiği bilgi ve becerileri, norm ve standartları eleştirel anlayışla değerlendirir. | |||||||||||||||||
10) Uyuşmazlıkları ve çatışmaları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, barışçıl yöntemlerle yönetme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır. | |||||||||||||||||
11) Bağımsız çalışabilir, inisiyatif kullanabilir, sorumluluk ve karar alır. | |||||||||||||||||
12) Birlikte çalışmayı, görev ve sorumluluk almayı bilir, gerektiğinde ekibe liderlik yapar. | |||||||||||||||||
13) Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini yetkin olarak kullanır. | |||||||||||||||||
14) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. | |||||||||||||||||
15) Alanı ve çevresiyle ilişkisinde stratejik ve yenilikçi düşünür, girişimci anlayışla hareket eder. | |||||||||||||||||
16) Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır. | |||||||||||||||||
17) Kültürel çeşitliliği değer olarak kabul eder, toplumsal bilincin güçlenmesine destek olur. | |||||||||||||||||
18) Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir). |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanında istenen düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. | 3 |
2) | Holistik bakış açısıyla kadın, aile ve toplum sağlığının yükseltilmesi ve korunması için kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak ebelik uygulamaları ile karşılanabilecek gerekli sağlık eğitimi; planlar, uygular, değerlendirir, gerektiğinde denetler ve yönetir. | |
3) | Temel sağlık hizmetleri kapsamında, Üreme sağlığı, bağışıklama ve 0-6 yaş çocuk bakım ve izlemi, bulaşıcı hastalık kontrol programlarında görev alır. | 2 |
4) | Mesleğini ve kendini geliştirmek için ; bilimsel araştırmaları planlar ve yürütür. | |
5) | Ulusal ve Uluslararası düzeyde sağlık, ebelik hizmet ve politikalarının geliştirilmesi çalışmalarına katılır. | 4 |
6) | Doğum öncesinde, normal doğum sürecinde ve doğum sonrasında gebe, aile ve yenidoğanın gereksinmelerini saptar, ebelik bakımını planlar, uygular ve değerlendirir. | 1 |
7) | Riskli durumlarda, kadın, yenidoğan ve ailesinin gereksinmelerini saptar, ebelik bakımını planlar, uygular, değerlendirir ve gerekli yönlendirmeleri yapar. | 2 |
8) | Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimi nicel ve nitel veriler ile destekleyerek bilinçli yönetir, çevresini etkileme becerisine sahiptir. | |
9) | Alanında edindiği bilgi ve becerileri, norm ve standartları eleştirel anlayışla değerlendirir. | |
10) | Uyuşmazlıkları ve çatışmaları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, barışçıl yöntemlerle yönetme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır. | |
11) | Bağımsız çalışabilir, inisiyatif kullanabilir, sorumluluk ve karar alır. | 3 |
12) | Birlikte çalışmayı, görev ve sorumluluk almayı bilir, gerektiğinde ekibe liderlik yapar. | |
13) | Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini yetkin olarak kullanır. | |
14) | Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. | |
15) | Alanı ve çevresiyle ilişkisinde stratejik ve yenilikçi düşünür, girişimci anlayışla hareket eder. | 4 |
16) | Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır. | |
17) | Kültürel çeşitliliği değer olarak kabul eder, toplumsal bilincin güçlenmesine destek olur. | |
18) | Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir). |
Ders | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 59 |