MED117 Histoloji ve EmbriyolojiKurumsal BilgilerAkademik Programlar EbelikÖğrenciler İçin Bilgiler
Ebelik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MED117
Ders İsmi: Histoloji ve Embriyoloji
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Nihan BAYINDIR
Dersi Veren(ler):

Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere genel histoloji, genel embriyoloji üzerine temel bilgiler kazandırmayı hedeflemektir.
Dersin İçeriği: Hücre ve organelleri, epitel doku, bağ doku, kan doku, kıkırdak ve kemik doku, kas ve sinir doku, gametogenez, fertilizasyon ve implantasyon, gelişimin 2. ve 3. haftası, embriyonik dönem, fetus, plasenta ve doğum

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Hücrelerin yapısını, organellerin görevlerini bilir.
2) Organların yapısında bulunan temel dokuların yapısını bilir, açıklar.
3) Üreme hücrelerinin oluşumunu bilir. Dişi ve erkekte gametogenez sürecinin farklılıklarını açıklayabilir.
4) Embriyonun oluşumunu ve implantasyon sürecini bilir.
5) Bilaminar germ diski, trilaminar germ diski, nörülasyon sürecini bilir ve açıklar.
6) Embriyonik dönemi bilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Histoloji ve Embriyoloji kavramlarının tanımı Öğretim elemanı ders notları
2) Hücre ve Organelleri I Öğretim elemanı ders notları
3) Hücre ve Organelleri II Öğretim elemanı ders notları
4) Hücre Bölünmesi Öğretim elemanı ders notları
5) Epitel Doku Öğretim elemanı ders notları
6) Bağ Doku Öğretim elemanı ders notları
7) Kan Doku Öğretim elemanı ders notları
8) Ara sınav
9) Kıkırdak ve Kemik Doku Öğretim elemanı ders notları
10) Kas ve Sinir Doku Öğretim elemanı ders notları
11) Oogenez ve Spermatogenez Öğretim elemanı ders notları
12) Fertilizasyon ve İmplantasyon Öğretim elemanı ders notları
13) Gelişimin 2. ve 3. Haftası Öğretim elemanı ders notları
14) Embriyonik Dönem Öğretim elemanı ders notları
15) Fetus, Plasenta ve Doğum Öğretim elemanı ders notları
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim Elemanı Ders Notları
Diğer Kaynaklar: 1. Eşrefoğlu, M. (2016). Genel Histoloji 2. Baskı.
Gartner, L. P., & Hiatt, J. L. (2006). Color textbook of histology e-book. Elsevier Health Sciences.
2. Sadler, T. W. (2022). Langman's medical embryology. Lippincott Williams & Wilkins.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Alanında istenen düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur.
2) Holistik bakış açısıyla kadın, aile ve toplum sağlığının yükseltilmesi ve korunması için kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak ebelik uygulamaları ile karşılanabilecek gerekli sağlık eğitimi; planlar, uygular, değerlendirir, gerektiğinde denetler ve yönetir.
3) Temel sağlık hizmetleri kapsamında, Üreme sağlığı, bağışıklama ve 0-6 yaş çocuk bakım ve izlemi, bulaşıcı hastalık kontrol programlarında görev alır.
4) Mesleğini ve kendini geliştirmek için ; bilimsel araştırmaları planlar ve yürütür.
5) Ulusal ve Uluslararası düzeyde sağlık, ebelik hizmet ve politikalarının geliştirilmesi çalışmalarına katılır.
6) Doğum öncesinde, normal doğum sürecinde ve doğum sonrasında gebe, aile ve yenidoğanın gereksinmelerini saptar, ebelik bakımını planlar, uygular ve değerlendirir.
7) Riskli durumlarda, kadın, yenidoğan ve ailesinin gereksinmelerini saptar, ebelik bakımını planlar, uygular, değerlendirir ve gerekli yönlendirmeleri yapar.
8) Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimi nicel ve nitel veriler ile destekleyerek bilinçli yönetir, çevresini etkileme becerisine sahiptir.
9) Alanında edindiği bilgi ve becerileri, norm ve standartları eleştirel anlayışla değerlendirir.
10) Uyuşmazlıkları ve çatışmaları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, barışçıl yöntemlerle yönetme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır.
11) Bağımsız çalışabilir, inisiyatif kullanabilir, sorumluluk ve karar alır.
12) Birlikte çalışmayı, görev ve sorumluluk almayı bilir, gerektiğinde ekibe liderlik yapar.
13) Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini yetkin olarak kullanır.
14) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir.
15) Alanı ve çevresiyle ilişkisinde stratejik ve yenilikçi düşünür, girişimci anlayışla hareket eder.
16) Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır.
17) Kültürel çeşitliliği değer olarak kabul eder, toplumsal bilincin güçlenmesine destek olur.
18) Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir).

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanında istenen düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. 3
2) Holistik bakış açısıyla kadın, aile ve toplum sağlığının yükseltilmesi ve korunması için kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak ebelik uygulamaları ile karşılanabilecek gerekli sağlık eğitimi; planlar, uygular, değerlendirir, gerektiğinde denetler ve yönetir.
3) Temel sağlık hizmetleri kapsamında, Üreme sağlığı, bağışıklama ve 0-6 yaş çocuk bakım ve izlemi, bulaşıcı hastalık kontrol programlarında görev alır. 2
4) Mesleğini ve kendini geliştirmek için ; bilimsel araştırmaları planlar ve yürütür.
5) Ulusal ve Uluslararası düzeyde sağlık, ebelik hizmet ve politikalarının geliştirilmesi çalışmalarına katılır. 4
6) Doğum öncesinde, normal doğum sürecinde ve doğum sonrasında gebe, aile ve yenidoğanın gereksinmelerini saptar, ebelik bakımını planlar, uygular ve değerlendirir. 1
7) Riskli durumlarda, kadın, yenidoğan ve ailesinin gereksinmelerini saptar, ebelik bakımını planlar, uygular, değerlendirir ve gerekli yönlendirmeleri yapar. 2
8) Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimi nicel ve nitel veriler ile destekleyerek bilinçli yönetir, çevresini etkileme becerisine sahiptir.
9) Alanında edindiği bilgi ve becerileri, norm ve standartları eleştirel anlayışla değerlendirir.
10) Uyuşmazlıkları ve çatışmaları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, barışçıl yöntemlerle yönetme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır.
11) Bağımsız çalışabilir, inisiyatif kullanabilir, sorumluluk ve karar alır. 3
12) Birlikte çalışmayı, görev ve sorumluluk almayı bilir, gerektiğinde ekibe liderlik yapar.
13) Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini yetkin olarak kullanır.
14) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir.
15) Alanı ve çevresiyle ilişkisinde stratejik ve yenilikçi düşünür, girişimci anlayışla hareket eder. 4
16) Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır.
17) Kültürel çeşitliliği değer olarak kabul eder, toplumsal bilincin güçlenmesine destek olur.
18) Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir).

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Okuma
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 2 30
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 59