NURS467 PsikodramaKurumsal BilgilerAkademik Programlar EbelikÖğrenciler İçin Bilgiler
Ebelik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: NURS467
Ders İsmi: Psikodrama
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 2 1 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Alan Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Gül DİKEÇ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, grup psikoterapisi yöntemlerinden biri olan psikodrama ile öğrencilerin çeşitli ısınma oyunları deneyimlemelerini, grup üyesi olarak deneyimlemelerini ve deneyim paylaşımı yoluyla kişisel kazanımlar elde etmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Isınma Oyunları, Psikodrama Tarihi, Psikodramanın Temel Kavramı, Grup Dinamiği, Özdeşleşme, Paylaşma, Deneyimler, Antagonist, Protagonist, Tele.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Psikodramanın temel kavramlarını bilir.
2) Isınma oyunlarını öğrenir.
3) Duygu ve düşüncelerini yargılayıcı görüşler olmadan açıklar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Bir grup içinde tanımlamayı ve paylaşmayı öğrenir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) İletişim becerilerini, kendiliğindenliği ve empatik yaklaşımları geliştirir.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Psikodramatik müdahaleleri deneyimler.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders planının tanıtılması, psikodrama Altinay, D. Psikodrama Grup Psikoterapisi el kitabı Yaşama Dair Çok Şey, Nobel, İstanbul, 2008. Blatner, A. Psikodramanın Temelleri, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 2002 Altinay, D. Psikodramada Grup Psikoterapisi 400 Isınma Oyunu ve Yardımcı teknik, Nobel, İstanbul, 2008. Dökmen Ü. (2013). Sosyometri ve Psikodrama (4. baskı). Remzi Kitapevi, İstanbul, 21-35. Özbek, A., Leutz, G. (2013). Psikodrama: Grup Psikoterapisinde Sahnesel Etkileşim, Ankara: Abdülkadir Özbek Psikodrama Enstitüsü Yayınları. 5.
2) Grup Kuralları Altinay, D. Psikodrama Grup Psikoterapisi el kitabı Yaşama Dair Çok Şey, Nobel, İstanbul, 2008. Blatner, A. Psikodramanın Temelleri, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 2002 Altinay, D. Psikodramada Grup Psikoterapisi 400 Isınma Oyunu ve Yardımcı teknik, Nobel, İstanbul, 2008. Dökmen Ü. (2013). Sosyometri ve Psikodrama (4. baskı). Remzi Kitapevi, İstanbul, 21-35. Özbek, A., Leutz, G. (2013). Psikodrama: Grup Psikoterapisinde Sahnesel Etkileşim, Ankara: Abdülkadir Özbek Psikodrama Enstitüsü Yayınları. 5.
3) Psikodrama ve Moreno Tarihi Altinay, D. Psikodrama Grup Psikoterapisi el kitabı Yaşama Dair Çok Şey, Nobel, İstanbul, 2008. Blatner, A. Psikodramanın Temelleri, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 2002 Altinay, D. Psikodramada Grup Psikoterapisi 400 Isınma Oyunu ve Yardımcı teknik, Nobel, İstanbul, 2008. Dökmen Ü. (2013). Sosyometri ve Psikodrama (4. baskı). Remzi Kitapevi, İstanbul, 21-35. Özbek, A., Leutz, G. (2013). Psikodrama: Grup Psikoterapisinde Sahnesel Etkileşim, Ankara: Abdülkadir Özbek Psikodrama Enstitüsü Yayınları. 5.
4) Psikodramatik teknikler ve kavramlar- I. Altinay, D. Psikodrama Grup Psikoterapisi el kitabı Yaşama Dair Çok Şey, Nobel, İstanbul, 2008. Blatner, A. Psikodramanın Temelleri, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 2002 Altinay, D. Psikodramada Grup Psikoterapisi 400 Isınma Oyunu ve Yardımcı teknik, Nobel, İstanbul, 2008. Dökmen Ü. (2013). Sosyometri ve Psikodrama (4. baskı). Remzi Kitapevi, İstanbul, 21-35. Özbek, A., Leutz, G. (2013). Psikodrama: Grup Psikoterapisinde Sahnesel Etkileşim, Ankara: Abdülkadir Özbek Psikodrama Enstitüsü Yayınları. 5.
5) Psikodramatik teknikler ve kavramlar II. Altinay, D. Psikodrama Grup Psikoterapisi el kitabı Yaşama Dair Çok Şey, Nobel, İstanbul, 2008. Blatner, A. Psikodramanın Temelleri, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 2002 Altinay, D. Psikodramada Grup Psikoterapisi 400 Isınma Oyunu ve Yardımcı teknik, Nobel, İstanbul, 2008. Dökmen Ü. (2013). Sosyometri ve Psikodrama (4. baskı). Remzi Kitapevi, İstanbul, 21-35. Özbek, A., Leutz, G. (2013). Psikodrama: Grup Psikoterapisinde Sahnesel Etkileşim, Ankara: Abdülkadir Özbek Psikodrama Enstitüsü Yayınları. 5.
6) Isınma oyunları Altinay, D. Psikodrama Grup Psikoterapisi el kitabı Yaşama Dair Çok Şey, Nobel, İstanbul, 2008. Blatner, A. Psikodramanın Temelleri, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 2002 Altinay, D. Psikodramada Grup Psikoterapisi 400 Isınma Oyunu ve Yardımcı teknik, Nobel, İstanbul, 2008. Dökmen Ü. (2013). Sosyometri ve Psikodrama (4. baskı). Remzi Kitapevi, İstanbul, 21-35. Özbek, A., Leutz, G. (2013). Psikodrama: Grup Psikoterapisinde Sahnesel Etkileşim, Ankara: Abdülkadir Özbek Psikodrama Enstitüsü Yayınları. 5.
7) Sosyometri Altinay, D. Psikodrama Grup Psikoterapisi el kitabı Yaşama Dair Çok Şey, Nobel, İstanbul, 2008. Blatner, A. Psikodramanın Temelleri, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 2002 Altinay, D. Psikodramada Grup Psikoterapisi 400 Isınma Oyunu ve Yardımcı teknik, Nobel, İstanbul, 2008. Dökmen Ü. (2013). Sosyometri ve Psikodrama (4. baskı). Remzi Kitapevi, İstanbul, 21-35. Özbek, A., Leutz, G. (2013). Psikodrama: Grup Psikoterapisinde Sahnesel Etkileşim, Ankara: Abdülkadir Özbek Psikodrama Enstitüsü Yayınları. 5.
8) Ara sınav
9) Sosyal atom Altinay, D. Psikodrama Grup Psikoterapisi el kitabı Yaşama Dair Çok Şey, Nobel, İstanbul, 2008. Blatner, A. Psikodramanın Temelleri, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 2002 Altinay, D. Psikodramada Grup Psikoterapisi 400 Isınma Oyunu ve Yardımcı teknik, Nobel, İstanbul, 2008. Dökmen Ü. (2013). Sosyometri ve Psikodrama (4. baskı). Remzi Kitapevi, İstanbul, 21-35. Özbek, A., Leutz, G. (2013). Psikodrama: Grup Psikoterapisinde Sahnesel Etkileşim, Ankara: Abdülkadir Özbek Psikodrama Enstitüsü Yayınları. 5.
10) Grup oyunları deneyimi I Altinay, D. Psikodrama Grup Psikoterapisi el kitabı Yaşama Dair Çok Şey, Nobel, İstanbul, 2008. Blatner, A. Psikodramanın Temelleri, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 2002 Altinay, D. Psikodramada Grup Psikoterapisi 400 Isınma Oyunu ve Yardımcı teknik, Nobel, İstanbul, 2008. Dökmen Ü. (2013). Sosyometri ve Psikodrama (4. baskı). Remzi Kitapevi, İstanbul, 21-35. Özbek, A., Leutz, G. (2013). Psikodrama: Grup Psikoterapisinde Sahnesel Etkileşim, Ankara: Abdülkadir Özbek Psikodrama Enstitüsü Yayınları. 5.
11) Grup oyunları deneyimi II Altinay, D. Psikodrama Grup Psikoterapisi el kitabı Yaşama Dair Çok Şey, Nobel, İstanbul, 2008. Blatner, A. Psikodramanın Temelleri, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 2002 Altinay, D. Psikodramada Grup Psikoterapisi 400 Isınma Oyunu ve Yardımcı teknik, Nobel, İstanbul, 2008. Dökmen Ü. (2013). Sosyometri ve Psikodrama (4. baskı). Remzi Kitapevi, İstanbul, 21-35. Özbek, A., Leutz, G. (2013). Psikodrama: Grup Psikoterapisinde Sahnesel Etkileşim, Ankara: Abdülkadir Özbek Psikodrama Enstitüsü Yayınları. 5.
12) Grup oyunları deneyimi III Altinay, D. Psikodrama Grup Psikoterapisi el kitabı Yaşama Dair Çok Şey, Nobel, İstanbul, 2008. Blatner, A. Psikodramanın Temelleri, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 2002 Altinay, D. Psikodramada Grup Psikoterapisi 400 Isınma Oyunu ve Yardımcı teknik, Nobel, İstanbul, 2008. Dökmen Ü. (2013). Sosyometri ve Psikodrama (4. baskı). Remzi Kitapevi, İstanbul, 21-35. Özbek, A., Leutz, G. (2013). Psikodrama: Grup Psikoterapisinde Sahnesel Etkileşim, Ankara: Abdülkadir Özbek Psikodrama Enstitüsü Yayınları. 5.
13) Grup oyunları deneyimi IV Altinay, D. Psikodrama Grup Psikoterapisi el kitabı Yaşama Dair Çok Şey, Nobel, İstanbul, 2008. Blatner, A. Psikodramanın Temelleri, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 2002 Altinay, D. Psikodramada Grup Psikoterapisi 400 Isınma Oyunu ve Yardımcı teknik, Nobel, İstanbul, 2008. Dökmen Ü. (2013). Sosyometri ve Psikodrama (4. baskı). Remzi Kitapevi, İstanbul, 21-35. Özbek, A., Leutz, G. (2013). Psikodrama: Grup Psikoterapisinde Sahnesel Etkileşim, Ankara: Abdülkadir Özbek Psikodrama Enstitüsü Yayınları. 5.
14) Grup oyunları deneyimi V Altinay, D. Psikodrama Grup Psikoterapisi el kitabı Yaşama Dair Çok Şey, Nobel, İstanbul, 2008. Blatner, A. Psikodramanın Temelleri, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 2002 Altinay, D. Psikodramada Grup Psikoterapisi 400 Isınma Oyunu ve Yardımcı teknik, Nobel, İstanbul, 2008. Dökmen Ü. (2013). Sosyometri ve Psikodrama (4. baskı). Remzi Kitapevi, İstanbul, 21-35. Özbek, A., Leutz, G. (2013). Psikodrama: Grup Psikoterapisinde Sahnesel Etkileşim, Ankara: Abdülkadir Özbek Psikodrama Enstitüsü Yayınları. 5.
15) Grup oyunları deneyimi VI Altinay, D. Psikodrama Grup Psikoterapisi el kitabı Yaşama Dair Çok Şey, Nobel, İstanbul, 2008. Blatner, A. Psikodramanın Temelleri, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 2002 Altinay, D. Psikodramada Grup Psikoterapisi 400 Isınma Oyunu ve Yardımcı teknik, Nobel, İstanbul, 2008. Dökmen Ü. (2013). Sosyometri ve Psikodrama (4. baskı). Remzi Kitapevi, İstanbul, 21-35. Özbek, A., Leutz, G. (2013). Psikodrama: Grup Psikoterapisinde Sahnesel Etkileşim, Ankara: Abdülkadir Özbek Psikodrama Enstitüsü Yayınları. 5.
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Altinay, D. Psikodrama Grup Psikoterapisi el kitabı Yaşama Dair Çok Şey, Nobel, İstanbul, 2008.
2. Blatner, A. Psikodramanın Temelleri, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 2002
3. Altinay, D. Psikodramada Grup Psikoterapisi 400 Isınma Oyunu ve Yardımcı teknik, Nobel, İstanbul, 2008.
4. Dökmen Ü. (2013). Sosyometri ve Psikodrama (4. baskı). Remzi Kitapevi, İstanbul, 21-35.
5. Özbek, A., Leutz, G. (2013). Psikodrama: Grup Psikoterapisinde Sahnesel Etkileşim, Ankara: Abdülkadir Özbek Psikodrama Enstitüsü Yayınları. 5.
Diğer Kaynaklar: 1. Altinay, D. Psikodrama Grup Psikoterapisi el kitabı Yaşama Dair Çok Şey, Nobel, İstanbul, 2008.
2. Blatner, A. Psikodramanın Temelleri, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 2002
3. Altinay, D. Psikodramada Grup Psikoterapisi 400 Isınma Oyunu ve Yardımcı teknik, Nobel, İstanbul, 2008.
4. Dökmen Ü. (2013). Sosyometri ve Psikodrama (4. baskı). Remzi Kitapevi, İstanbul, 21-35.
5. Özbek, A., Leutz, G. (2013). Psikodrama: Grup Psikoterapisinde Sahnesel Etkileşim, Ankara: Abdülkadir Özbek Psikodrama Enstitüsü Yayınları. 5.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Alanında istenen düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur.
2) Holistik bakış açısıyla kadın, aile ve toplum sağlığının yükseltilmesi ve korunması için kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak ebelik uygulamaları ile karşılanabilecek gerekli sağlık eğitimi; planlar, uygular, değerlendirir, gerektiğinde denetler ve yönetir.
3) Temel sağlık hizmetleri kapsamında, Üreme sağlığı, bağışıklama ve 0-6 yaş çocuk bakım ve izlemi, bulaşıcı hastalık kontrol programlarında görev alır.
4) Mesleğini ve kendini geliştirmek için ; bilimsel araştırmaları planlar ve yürütür.
5) Ulusal ve Uluslararası düzeyde sağlık, ebelik hizmet ve politikalarının geliştirilmesi çalışmalarına katılır.
6) Doğum öncesinde, normal doğum sürecinde ve doğum sonrasında gebe, aile ve yenidoğanın gereksinmelerini saptar, ebelik bakımını planlar, uygular ve değerlendirir.
7) Riskli durumlarda, kadın, yenidoğan ve ailesinin gereksinmelerini saptar, ebelik bakımını planlar, uygular, değerlendirir ve gerekli yönlendirmeleri yapar.
8) Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimi nicel ve nitel veriler ile destekleyerek bilinçli yönetir, çevresini etkileme becerisine sahiptir.
9) Alanında edindiği bilgi ve becerileri, norm ve standartları eleştirel anlayışla değerlendirir.
10) Uyuşmazlıkları ve çatışmaları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, barışçıl yöntemlerle yönetme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır.
11) Bağımsız çalışabilir, inisiyatif kullanabilir, sorumluluk ve karar alır.
12) Birlikte çalışmayı, görev ve sorumluluk almayı bilir, gerektiğinde ekibe liderlik yapar.
13) Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini yetkin olarak kullanır.
14) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir.
15) Alanı ve çevresiyle ilişkisinde stratejik ve yenilikçi düşünür, girişimci anlayışla hareket eder.
16) Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır.
17) Kültürel çeşitliliği değer olarak kabul eder, toplumsal bilincin güçlenmesine destek olur.
18) Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir).

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanında istenen düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur.
2) Holistik bakış açısıyla kadın, aile ve toplum sağlığının yükseltilmesi ve korunması için kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak ebelik uygulamaları ile karşılanabilecek gerekli sağlık eğitimi; planlar, uygular, değerlendirir, gerektiğinde denetler ve yönetir.
3) Temel sağlık hizmetleri kapsamında, Üreme sağlığı, bağışıklama ve 0-6 yaş çocuk bakım ve izlemi, bulaşıcı hastalık kontrol programlarında görev alır.
4) Mesleğini ve kendini geliştirmek için ; bilimsel araştırmaları planlar ve yürütür.
5) Ulusal ve Uluslararası düzeyde sağlık, ebelik hizmet ve politikalarının geliştirilmesi çalışmalarına katılır.
6) Doğum öncesinde, normal doğum sürecinde ve doğum sonrasında gebe, aile ve yenidoğanın gereksinmelerini saptar, ebelik bakımını planlar, uygular ve değerlendirir.
7) Riskli durumlarda, kadın, yenidoğan ve ailesinin gereksinmelerini saptar, ebelik bakımını planlar, uygular, değerlendirir ve gerekli yönlendirmeleri yapar.
8) Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimi nicel ve nitel veriler ile destekleyerek bilinçli yönetir, çevresini etkileme becerisine sahiptir.
9) Alanında edindiği bilgi ve becerileri, norm ve standartları eleştirel anlayışla değerlendirir.
10) Uyuşmazlıkları ve çatışmaları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, barışçıl yöntemlerle yönetme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır.
11) Bağımsız çalışabilir, inisiyatif kullanabilir, sorumluluk ve karar alır.
12) Birlikte çalışmayı, görev ve sorumluluk almayı bilir, gerektiğinde ekibe liderlik yapar.
13) Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini yetkin olarak kullanır.
14) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir.
15) Alanı ve çevresiyle ilişkisinde stratejik ve yenilikçi düşünür, girişimci anlayışla hareket eder.
16) Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır.
17) Kültürel çeşitliliği değer olarak kabul eder, toplumsal bilincin güçlenmesine destek olur.
18) Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir).

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem
Grup Projesi
Sunum
Akran Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 15
Ödevler 15 15
Ara Sınavlar 8 8
Final 6 6
Toplam İş Yükü 72